La Mezquita explicada por sus conservadores

Juan Carlos Ortega entra hoy en la mezquita de Córdoba para encontrar su mitad invisible. Gabriel Rebollo, arquitecto conservador repasa la historia de este edificio construido durante 1200 años. El contexto histórico de Al-Ándalus nos lo explica Eduardo Manzano, director de Ciencias Humanas y Sociales del CSIC. La epigrafista y arabista María Antonia Martínez nos lee las inscripciones de las piedras y el arqueólogo Pedro Márfil, que ha excavado durante años en el edificio, habla de los últimos descubrimientos. Mónica Ruiz nos acerca a otro invisible, la orientación de la mezquita, no es La Meca. Visitamos también, Medina Zahara, el conjunto arqueológico y el museo.

Be Sociable, Share!

1. Mr., Mrs.,

We are a group composed of three french students from Paris Political Studies Institut, and we are currently studying the andalous architecture. We are leading this research in the context of an association named Babel Initiative. More specifically, we are willing to fucus on the relationship between islam and catholicism in architecture. For example, we want to know if there are vestiges of islamic architecture in catholics monuments, or if it was usual for christians to reuse muslims buildings.
    In February, we will have the pleasure to go by ourselves in Andalusia to study this question more specifically. We will visit Cordoba, and we are looking for expert of the mosque of Cordoba, especially Mr. Rebollo. Could you contact me for further request ?

Best Regards,

Chloé Leprompt

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.